sobota, 19 marca 2011

Czuć wiosnę.

Przez ostatnie parę dni pogoda nas nie rozpieszcza... leje, wieje, zimno. A ostatni weekend był taki piękny...


Właśnie podczas ostatniego weekendu wybrałam się na samochodową wycieczkę nad rzekę Wiar.


Jest to rzeka, która swój początek ma na północnych stokach szczytu Brańcowa, nieopodal wsi Jureczkowa, w gminie Ustrzyki Dolne. 


Wiar nie jest długą rzeką, liczy troszkę ponad 70 km, z czego prawie 60 km płynie sobie wartkim prądem przez Polskę, pozostała część zaś przez Ukrainę.


Polska nazwa jest "przeróbką" ukraińskiej (ruskiej) nazwy Wihor, oznaczającej kręty, rwący.


Podczas mojej wycieczki wzdłuż Wiaru podziwiałam sobie piękne widoki i nadziwić się nie mogłam, że  w powietrzu wreszcie czuć wiosnę.


Czyż nie jest tam pięknie? 

Gdy wybierzecie się na wycieczkę do Przemyśla i znuży Was miejski gwar, polecam udać się właśnie nad Wiar. Znajdziecie tutaj wiele urokliwych miejsc w sam raz na piknik. A gdy z nieba leci skwar można z powodzeniem zabrać leżak, przyjechać się poopalać, a nawet popływać.


Zapraszam :-)

Mam nadzieję, że dzięki tym zdjęciom uda mi się chociaż trochę wpłynąć na pogodę i wyprosić wiosnę ;) 

P.s. Ten post pragnę zadedykować Domi, autorce bloga Pachnące Blogowanie, za wiele cennych wskazówek na temat robienia zdjęć. Mam nadzieję, że kiedyś uda mi się zrobić chociaż w połowie tak cudne zdjęcia jak robi Domi :)




11 komentarzy:

  1. Już ja znam te Wasze pikniki ;)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiola, wpadniesz w lecie, zabierzesz strój kąpielowy, krem z filtrem i pojedziemy na piknik :) Obiecuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne zdjęcia :)
    Wiar to dla mnie taka nieokiełznana rzeka :) Rejony wokół niej są piękne.
    Obok rodzinnego domu mojej Mamy przepływa strumyk ... po tych zdjęciach przypomniałam obie o tym pięknym widoku

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję Kasiu :) i zgadzam się... pięknie tam jest :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja właśnie chciałam napisać, że piękne zdjęcia, a Ty mi tu na końcu taki tekst napisałaś :* Dziękuję :) Cieszę się, ze te moje zawiłe porady (bo niestety nie umiem jasno pisać o co mi chodzi :D) przydały się w ogóle :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Domi dziękuję :* i nie Twoje porady nie były zawiłe, wszystkie zdjęcia robiłam na "manualu" powoli łapię o co chodzi :) nieskromnie stwierdzę, że strasznie mi się podoba to pierwsze :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne fotki, nadejście wiosny trzeba uwiecznić:)obserwuję:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wonder_woman dziękuję i witaj :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Gdy z nieba skwar - jedz nad Wiar :D
    Latem musi byc tam pieknie ...

    OdpowiedzUsuń
  10. Właśnie wybieram się na wycieczkę do źródeł Wiaru. Mam nadzieję na piękne dwa dni z takimi jak wyżej widokami. Wychowałem się nad tą rzeką i zawsze chciałem zobaczyć gdzie zaczyna swój bieg:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zazdroszczę wycieczki :) i jestem bardzo ciekawa relacji :) Zapraszam częściej na bloga :)

    OdpowiedzUsuń